PlayerUnknown‘s Battlegrounds: Update 7 wurde veröffentlicht. Der Changelog klärt über Änderungen auf.

Autor des Artikels: Steven Wilcken

 


PlayerUnknown‘s Battlegrounds: Update 7 wurde veröffentlicht. Der Changelog klärt über Änderungen auf.

Playerunknown’s Battlegrounds hat auf Xbox One seinen mittlerweilen siebten Patch erhalten, der die Preview wieder ein wenig mehr ins richtige Licht rücken soll, nachdem der Launch von PlayerUnknown’s Battlegrounds in der Xbox One Preview nicht ganz so glücklich verlief.

Das Update soll Beispielsweise einen erhöhten Schaden an der Fahrzeugkarossierie und an den Rädern mitbringen. Das gilt für Beschuss und wenn man in den Explosionsradius einre Granate gelangt. Zudem müssen Fahrer und Beifahrer künftig mit größeren Verletzungen rechnen, wenn sie in Objekte oder andere Fahrzeuge rasen. Im Gegenzug sollen Spieler weniger Schaden nehmen wenn sie angefahren werden.

Schön zu hören ist darüber hinaus, dass ein weiteres Mal die Eingabeverzögerung weiter reduziert wurde. Auch verschiedene Bugfixes bringt der Patch mit.

Gameplay

We’ve listened to your feedback and further modified the damage players can inflict on vehicles, increasing areas of vulnerability. This includes:

  • Increased damage to the vehicle body, and significant damage to the wheels when targeted with gunfire
  • Increased vehicle damage when successfully targeted with a grenade
  • Both driver and passenger will suffer increased injuries from crashing into objects or other vehicles (Dacia, UAZ, and Buggy)
  • Slight reduction to player damage when being struck by a vehicle

Optimization

  • Continued optimization to controller input lag
  • Visual quality of the reticle is improved for Xbox One (Red Dot, Holographic, and 2x Sight)

Bug fixes

  • Resolved issue where inventory may highlight the wrong column when looting
  • The sensitivity setting for 4x Scope is now also applied to the permanent scope on the VSS
  • Auto-run (double-clicking the left stick) is disabled when aiming down sights
  • Players can now use the D-Pad while in the map view without switching melee, pistol, or throwing weapons
  • Removing the marker from the map when pressing (Y) will no longer switch primary/secondary weapons
  • Fixed issue where the crosshair is not correctly displayed after players reconnect to a game session