F1 2017: Patch 1.10 macht das Spiel Fit für Xbox One X und beseitigt ein paar Fehler.

Autor des Artikels: Steven Wilcken

F1 2017: Patch 1.10 macht das Spiel Fit für Xbox One X und beseitigt ein paar Fehler.

Codemaster hat für F1 2017 einen kleinen neuen Patch veröffentlicht. Zumindest in Teilen. Während das Update für PC und PS4 ab sofort zur Verfügung steht, benötigt man für die Xbox One eine kurze Zeit länger, da bei der Xbox One Fassung des Patches auch der Xbox One X Support integriert wird.

So versprechen die Entwickler dort 4K Auflösung und weiteres.

Auf allen Plattformen sollen darüber hinaus Fehler behoben werden. So wird man nicht mehr Disqualifiziert wenn man durch einen anderen Wagen während der Startphase gerammt wird und sich bewegt.

F1 2017 Update 1.10 Patchnotes

  • Safety Car – Fixed the falling too far back system so it will no longer give penalties incorrectly.
  • Safety Car – Lapped cars will no longer be able to overtake cars that have lapped them.
  • Fixed a bug that meant players could be disqualified when someone behind them did a jump start and drove through them while ghosted.
  • Increased the terminal damage threshold from ~7m/s to 15m/s. (The terminal damage threshold is the speed below which you cannot terminally damage your car). 15 metres per second is ~33.5 miles per hour and ~54km/h.
  • Fixed a minor graphical issue on the Ray Ban sponsor on the Ferrari.
  • Added Xbox One X support. This includes 4K support, 60hz mirrors, upgraded car reflections, shadow filtering and texture filtering.
  • Fixed a bug that caused the delta to stop working during a virtual safety car period.
  • Fixed a bug that could cause cars to become desynchronised during multiplayer sessions.
  • A red “disconnected” cross icon is now displayed next to the name of any player who has not sent network information recently to warn you that there is a connectivity issue.