
Outlast 2: Red Barrel Games hat zumindest auf dem PC den ersten Patch veröffentlicht. Der soll die Schwierigkeitsbalance verbessern.
Outlast 2 ist einige Tage im Handel erhältlich. Noch am Wochenende hatten die Entwickler einen ersten PC Patch veröffentlicht, der unter anderem die Schwierigkeitsgrade neu balanciert. Darüber hinaus hat man noch einige Bugfixes vorgenommen, die das Spiel auf dem PC sauberer laufen lassen. Details gibt es in dem Patchlog:
Outlast 2: Das neue PC-Update im Detail
- Global rebalancing of the game difficulty.
- Microphone no longer uses extra batteries.
- Increased the size of subtitles.
- Fixed an issue on Intel HD 4000 cards where most dynamic lights were missing.
- Fixed an issue where flickering black squares appear in the center of the screen at some specific resolutions.
- Fixed an issue with alternate controller mappings and the camcorder UI.
- Fixed an issue with double doors where one of them is locked.
- Fixed an issue causing lost save games when Steam somehow fails to initialize.
- Fixed some heretic sound effects.
- Fixed multiple minor gameplay issues (collisions, crawling, tutorials, etc.)
- Fixed multiple rare crashes.
- Added a “-refreshrate 60” command-line parameter to specify a preferred refresh rate (replace 60 by the desired refresh rate).
- Added a “-notexturelimit” command-line parameter to remove texture size limits based on VRAM amount.
- Added a “-borderless” command-line parameter to use borderless fullscreen and not have to edit INI files.
Wann und ob der Patch für Konsolen veröffentlicht wird ist nicht klar. Verbesserte Balance der Schwierigkeitsgrade wäre aber sicherlich auch dort interessant.